FANDOM

Liberty City to miasto, w którym toczy się akcja GTA IV i jej dwóch dodatków: TBoGT i TLaD.

Części Liberty CityEdytuj

  • Alderney - najbardziej wysunięta na zachód wyspa.
  • Algonquin - najbardziej rozpoznawalna część miasta. Leży na samym środku mapy. Wizytówka Liberty City.
  • Bohan - północna wyspa, najmniejsza z głównych części LC.
  • Dukes - północna część wyspy wysuniętej najdalej na wschód.
  • Broker - południowa część wyspy wysuniętej najdalej na wschód.

LudnośćEdytuj

W Liberty City żyje około 1,0 - 1,5 miliona ludzi. Głównie są to amerykanie, ale w mieście znajdziemy również włochów, francuzów czy bałkańczyków.

KomunikacjaEdytuj

W Liberty City komunikacją zajmuje się organizacja LTA, czyli Liberty City Transport Autorithy (pl. Zarząd Transportu w Liberty City). Dba ona o porządek w metrze i przystankach autobusowych, o modernizację kolei ale również o budowę nowych szlaków komunikacyjnych. W LC głównym środkiem transportu są oczywiście dwie linie metra, których pociągi zawiozą nas prawie wszędzie. Prawie, bo metrem nie dojedziemy na zachodnią część LC, czyli Alderney. W LC znajdziemy również kolej linową. Krótka, ale jest. Całkiem szybko i przyjemnie dostaniemy się nią z Algonquin na Colony Island. W każde miejsce w Liberty City można dostać się za pomocą taksówki. Pełno ich jeździ po mieście, a złapanie tego szybkiego środka transportu zajmuje niewiele czasu. Dużo też kosztuje.

Places to visit (miejsca warte odwiedzenia)Edytuj

  • Statue of Happiness (Statua Radości) - mieści się na Happiness Island i jest pewnego rodzaju parodią prawdziwej Statuy Wolności.
  • Firefly Island - na południu Broker. Jest tam plaża i najdłuższe molo w grze, z którego rozchodzą się piękne widoki. Ciekawym miejscem jest również nieczynne wesołe miasteczko z ekstremalnym rollercoasterem o nazwie Screamer.
  • Star Junction - na południowym zachodzie Algonquin. Dzielnica napchana billboardami i reklamami oraz restauracjami i kinami. Centrum Liberty City. Musisz konicznie tam być!
  • Alderney State Correctional Facility (Zakład Karny w Alderney) - najpilniej strzeżone więzienie w LC. Nie radzę wchodzić do środka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki